Ghid accident rutier

Ce trebuie sa faci in caz de accident?

Majoritatea soferilor sunt implicati, de-a lungul calatoriilor aventuroase pe soselele din Romania, intr-un accident rutier, mai mic sau mai mare. Daca este vorba de o avarie minora si fara vatamari corporale, iar partile implicate sunt intelegatoare, procedura de solutionare a daunei auto este destul de cunoscuta:

  1. Partile completeaza un formular de constatare amiabila (e bine sa aveti un exemplar in orginal mereu in masina)
  2. Se fac apoi copii dupa documentele soferilor si ale masinilor implicate: polita de asigurare RCA, permis, talon etc. (este recomandat sa aveti originale si copii ale propriilor documente)
  3. Se notifica dauna auto imediat dupa accident la numarul de telefon/call-center-ul asiguratorului.

Este important ca avizarea daunei la asigurator sa se faca in aceeasi zi cu producerea accidentului chiar daca evaluarea daunei se va face intr-o alta zi!

Pe langa rabdare si timp, absolut necesare pentru a trece de toti robotii din call center, atunci cand anuntati dauna auto va trebui sa furnizati informatii detaliate despre eveniment:

  • Datele de identificare si de contact ale persoanelor implicate in eveniment
  • Cauzele si imprejurarile in care s-a produs evenimentul, inclusuv detalii despre locul evenimentului si momentul producerii acestuia
  • Datele de identificare ale autovehiculelor implicate in eveniment
  • Detalii privind locatia si starea vehiculului avariat
  • Locul unde doriti efectuarea constatarii.

Dupa furnizarea acestor date veti primi un numar de dosar care trebuie retinut si prezentat la punctul de constatare. Tot atunci veti putea face o programare la un inspector de daune pentru efectuarea constatarii daunei.

Dar ce se intampla oare cand in acest accident rutier este implicat o masina straina sau un sofer strain, care are asigurare la o societate din alta tara?

In primul rand aveti nevoie din nou de multa rabdare si timp pentru a afla care este corespondentul asiguratorului strain in Romania. Ar trebui sa sunati la Biroul Asiguratorilor Auto din Romania (baar.ro) la un numar de telefon aproape tot timpul ocupat: 021.319.13.02 si alte extensii similare. Desigur ca exista si posilibitatea de identificare online a corespondentului, dar daca nu aveti datele exacte, inclusiv cod asigurator, sunt mari sanse sa primiti un raspuns de genul: „nu putem identifica asiguratorul corespondent“.

Prin urmare, mai puteti suna un prieten sau diversi asiguratori romani in speranta ca o sa aflati unde trebuie sa raportati dauna auto.

In situatia fericita in care aflati numele societatii de asigurare care se va ocupa de dauna dvs., va trebui sa apasati din nou pe multiple taste pentru a va programa la constatarea daunei auto.

Daca aveti insa ghinionul sa fiti in provincie, fie programati constatarea daunei in localitatea de domiciliu, fie cautati un prieten sau o ruda unde sa mai petreceti cel putin inca o zi.

Pentru a castiga timp, puteti sa luati deja legatura cu un service auto care sa va faca un deviz estimativ de reparatie a masinii. Exista oricum mari sanse sa fiti nevoit sa achitati dvs. reparatia, desigur dupa efectuarea constatarii daunei auto de catre inspectorul asiguratorului si efectuarea reparatiei auto, urmand sa va recuperati banii ulterior de la asigurator.

Din pacate aceasta procedura poate dura cateva luni bune (2-3 luni) pentru ca asiguratorul roman va trebui sa faca verificari suplimentare ale societatii straine si cu siguranta mai gaseste cateva declaratii suplimentare de completat, ca doar birocratia este un hobby national.

Uite asa, ajungem in situatia sa pierdem timp, bani si multi nervi din cauza neatentiei in trafic sau din vina altor soferi mai putin experimentati.

Important este insa sa ne amintim mereu ca atata timp cat noi, oamenii, suntem teferi si nevatamati, totul se poate rezolva.

De reparatia masinii se poate ocupa Service Cars. Contacteaza-ne la 031-228.8880 sau prin formularul de pe site.

Calatorii frumoasa sa aveti!